Jul 23, 2011

:: haiwan peliharaanku~ ::

salam semua, haa~kali ni aku nk share pasal haiwan peliharaan aku.. apa yang menarik sangat haiwan peliharaan aku ni..sampai aku nak share ceritakan~? huhu~ pada aku...nilai istimewa seseekor haiwan peliharaan tu..terletak pada diri kita sendiri.. berapa akrab haiwan itu dengan kita.. kadang-kadang kita rasakan seperti haiwan tu paham apa yang kita cakapkan... kita panggil~ die sahut.. kita marah~ die wat muka sedih.. sampai kita sendiri kata "atotototo~ cutenyeww~"  [sambil buat muka geram >.< ] huhu~

jika dulu..family aku selalu bela kucing..memang dah banyaklah kucing yang penah dibelanya.. sampai aku penah sekali..bela [Si Puteh] dalam bilik masa masih menginap di kolej Universiti. haa~ punyalah suka kucingkan~ haiwan peliharaan ni..biasanya akan jadi BFF kita;dikala kita sedih..dia teman bual bicara kita.. dikala kita keseorangan dia pemecah kesunyian kita.. dikala kita gembira..dgn dia kita kongsikan kegembiraan..

haa~bestkan ada haiwan peliharaan ni~ (: sekarang, family aku ada bela tiga jenis haiwan peliharaan; iaitu.. kucing, hamster dan ikan. kucing dengan gelagatnya.. hamster dengan comelnya.. ikan dengan bebas berenang dalam balang kaca. Apa yang membuatkan aku nak kongsi cerita ni.. bila aku terfikir.. "ikan cute ke~?" huhu~!!

 
kucingku 'neo' - dengan aksi duduknya yang bersahaja.
Dia ni dah 4 tahun umurnya, besar mcm Garfield.

 
hamsterku 'kiko' - dengan aksi minum air yang cute.
Dia ni, tak tahu umur..sbb jumpa kat kaki lima shop lot.

 
ikanku - 'the guardian'
Haa~!..tang mana eh keCOMELan ikan neh.. 
puas aku tatap die.. tak jumpa juga.. 
huhu~ kawan² ada idea~?

p/s:: ikan korung comel tak~? mehlah share~ (:

Sekian.

2 tindakbalas kimia:

Unknown said...

kiko mmg comel............
neo lagilah gebu yang amat..

kak kan, teringin nak bela, tapi tulah.. tangan panas kot.. hujung2.. mati..

aduh!!

faizura rahman said...

ikan tak comel lgsg! ish..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top