Jul 23, 2011

:: haiwan peliharaanku~ ::

salam semua, haa~kali ni aku nk share pasal haiwan peliharaan aku.. apa yang menarik sangat haiwan peliharaan aku ni..sampai aku nak share ceritakan~? huhu~ pada aku...nilai istimewa seseekor haiwan peliharaan tu..terletak pada diri kita sendiri.. berapa akrab haiwan itu dengan kita.. kadang-kadang kita rasakan seperti haiwan tu paham apa yang kita cakapkan... kita panggil~ die sahut.. kita marah~ die wat muka sedih.. sampai kita sendiri kata "atotototo~ cutenyeww~"  [sambil buat muka geram >.< ] huhu~

jika dulu..family aku selalu bela kucing..memang dah banyaklah kucing yang penah dibelanya.. sampai aku penah sekali..bela [Si Puteh] dalam bilik masa masih menginap di kolej Universiti. haa~ punyalah suka kucingkan~ haiwan peliharaan ni..biasanya akan jadi BFF kita;dikala kita sedih..dia teman bual bicara kita.. dikala kita keseorangan dia pemecah kesunyian kita.. dikala kita gembira..dgn dia kita kongsikan kegembiraan..

haa~bestkan ada haiwan peliharaan ni~ (: sekarang, family aku ada bela tiga jenis haiwan peliharaan; iaitu.. kucing, hamster dan ikan. kucing dengan gelagatnya.. hamster dengan comelnya.. ikan dengan bebas berenang dalam balang kaca. Apa yang membuatkan aku nak kongsi cerita ni.. bila aku terfikir.. "ikan cute ke~?" huhu~!!

 
kucingku 'neo' - dengan aksi duduknya yang bersahaja.
Dia ni dah 4 tahun umurnya, besar mcm Garfield.

 
hamsterku 'kiko' - dengan aksi minum air yang cute.
Dia ni, tak tahu umur..sbb jumpa kat kaki lima shop lot.

 
ikanku - 'the guardian'
Haa~!..tang mana eh keCOMELan ikan neh.. 
puas aku tatap die.. tak jumpa juga.. 
huhu~ kawan² ada idea~?

p/s:: ikan korung comel tak~? mehlah share~ (:

Sekian.

2 tindakbalas kimia:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top