Mar 17, 2011

:: insan bertuah ::

" argh~!! itu tak dapat! ini tak dapat! itu tak kena! ini tak kena! AKU TENSION!! "
ada ke org tension sampai macam ni sekali bila dia rasakan dirinya tidak bertuah~? bila dibandingkan diri sendiri dengan orang lain..jarang sekali merasakan diri ini bertuah. (itulah kebiasaannya luahan isi hati)

tidak penah sekali nama ini terpetik untuk jadi insan bertuah~ sungguh tidak bertuah u_u pelbagai usaha dilakukan..pelbagai caya dilakukan..kadang-kadang terasa putus asa~ rasa serba tak kena dalam setiap apa yang dilakukan.. (bukan mengeluh..cuma luahan hati kecil)

sedang menunggang motosikal~ aku berbicara sendiri..berbicara dengan angin yang menyapa tubuhku ini..mengharapkan..apa yang kurasakan lenyap seperti angin yang berlalu pergi.. sedetik seketika.. aku terfikir yang aku ini sebenarnya SANGAT BERTUAH!! kenapa~??

- sebab aku terpilih untuk dilahirkan didunia ini.
- sebab aku punyai ibu bapa yang sangat sayang aku.
- sebab aku punyai adik beradik yang sayang aku.
- sebab aku punyai saudara-mara yang sayang aku.
- sebab aku punyai kawan-kawan yang sayang aku.
- sebab aku punyai kehidupan yang agak selesa berbanding orang lain.
- sebab aku punyai peluang pendidikan yang lebih baik berbanding orang lain.
- sebab aku punyai rumah yang agak selesa berbanding orang lain.
- sebab aku berada di negara Malaysia yang aman damai.
- sebab aku yang bernama Mohd Hazim.

sedetik seketika itu betul-betul membuatkan aku sangat merasa sebagai insan bertuah untuk ada didunia ini dan ada orang yang sayang aku.. Terima Kasih. aku hanya mampu tangis dalam senyuman.

1 tindakbalas kimia:

WaWa Green said...

ouuchh~ npe camtu skali.. ermm...sumer org bertuah cuma xpernah sedar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top