Feb 5, 2011

:: Jom Masak - Roti Telur Goreng ::

salam semua~ (: hari ini..tiba2 aku nak jadi tukang masak amateur jap. wat sarapan untuk diri sendiri dan nenek je. menu die home-made roti telur goreng. (:

Bahan-bahan :
- kuali leper (ada nama sedap lg tak~?)
- telur 2 biji
- roti 5-6 keping
- margarine

( ini roti~ huhu!!)

cara masak~? huhu!! easy ma.. tau2 eh?? da boleh makan? haha~!!
  1. mula-mula panaskan kuali
  2. masukkan sesudu (sudu teh) margarine, biar die cair dan ratakan~ (:
    • tak perlu guna minyak. kurangkan kolestrol dalam makanan ye~ ;)
  3. pecahkan 2 biji telur dalam mangkuk, kacau hingga sebati.
 (nampak mcm dah sebati ke~?? bedal je. haha~!!)
    
4.  lekapkan roti kat dalam mangkuk ni..tak tau mcmne~?? tgk gambar bawah ni~

 (lekapkan kedua-dua belah ye~)

     5. masukkan dalam kuali~!! tak perlu lama-lama, nanti hangus~!! balik-balik kan roti tu ye~ (:

 
(cantik tak kualiku~?? huhu~!!)

    6.  akhir sekali, sedia untuk dihidang dan telan~!! hee~ ;)
(beginilah gromannyo roti telur goreng aku~ hee~!!)

menu ni 'budget'nya sgt rendah, kurang dari rm2~!! jika di kedai makan..mau kena rm2. belum masuk air lagi. untuk 2 biji telur tu, boleh sgt dpt masak 5 ke 6 keping roti. JIMAT!! ok. selamat mencuba~!! pagi ni aku pekena nescafe panas~!! pergh!! layan~

p/s ::nak lagi sedap~?? try makan dengan madu~!! layan~ (:


Sekian, terima kasih

1 tindakbalas kimia:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top