Nov 28, 2010

:: 4 Jenis Salam ::

Post ni aku amik daripada wall kawan kt FB. (fazly) (har ini ulang tahun kelahiran dia) die mmg bgs bab² agama ni. insya'allah. (: selalu die taip kat wall die. ni antara shout die yang aku suka.. sbb apa?? jom baca dulu~
"Petikan ceramah :: 4 jenis salam
1) Salam Yahudi : bila kita bersalam dgn org, cepat² kita tarik tangan kita 
2) Salam Majusi : bila kita bersalam, kita xtgk muka org kita salam...
3) Salam Nasrani : bila kita bersalam, kita bersembang/berckp dgn org lain, tangan & muka kita kt lain...
4) Salam Rasulullah : bila bersalam dgn org, kita kana tgk mata..senyum..pegang tangan,barulah gugur dosa kedua² ank adam tu.."
agak² da tau kenapa aku suka?? pasal..aku slalu perhati caya org bersalam dgn aku..lagi² bila lepas solat. jarang skali la org akan wat yang No.4 tu.. bukan susah pon. salam..tgk muka org tu..senyum (: tak perlu kata apa².

so, lepas² ni boleh la kawan² suma amalkan ye..moga sama² terampun dosa (:

Sekian, terima kasih.

3 tindakbalas kimia:

Nur Azila Ismail said...

jom amalkan yang ke 4 :)

cek chun said...

bagusnya. nak share bleh tak

Unknown said...

boleh2~ silakan~ (:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top