Sep 26, 2010

:: Pasal Kameralah Pulak~ ::

Pada hari minggu lepas~
Saya p jalan-jalan kat Plaza Low Yat !!


 3 hari berturut-turut!!
ISNIN~SELASA~RABU~
Punyalah takde kerja.. ;p
abis ja waktu kerja~ SHARP!!

 (p/s :: Waktu kerja saya abis 5:30 ptg tau..bkn jam 5)

"Punch card dan trus bergegas turun lif"

(Gambar hiasan :: ini bukan saya)

bukan nak wat apa pon~
cuma nak p cari KAMERA~
Klik~!! Klik~!! Klik~!!
 
(boleh ke nak masukkan memory kad dalam kamera lego neh~)
Hari Pertama :: isnin-jalan2 je..takde singgah kedai mana2 pon.. 
tgk kiri...
tgk kanan...
amik brochure..trus balik..
sampai rumah..baru belek2. (:
Hari Kedua :: selasa-jalan2 lagi..tak amik brochure dah (:
kali neh..barulah nak singgah2 kedai~
sibuk2 tanya~test kamera~
Budget nak trus beli..huhu!!
dah puas belek2 kamera tu..
saya kata :: 
" terima kasih eh~ esok saya datang beli (sambil senyum) "

tik~ Tok~ tik~ Tok~
tak sedar masa berlalu dengan pantas~
jam dah pukul 9:00 malam.

~masa untuk pulang~

time kat umah plk~ sy menjalankan research!!
Google la..apa lg~ (:
Google sana ~ Google sini ~ 
Usha harga kat situ ~ Usha Harga kat sinun~
wahh!! meratalah saya p!! haha!! :D

Hari Ketiga :: Rabu-akhir nya!! beli juga kamera~ (:
hanya p 2..3..kedai ja..nk confirmkan harga yg murah~

~> saya nk share sket kat sini <~
diorg neh..berniaga pandai main cengkelat tau!!
smlm dah deal harga BAEK punya~
konon2 esoknya nk p beli kat situlahkan... 
"TIBA~TIBA~"
time nk beli?! bagi harga lain plak~
bukan setakat harga je lain..
FREE Gift pon da BerKURANGan!?
e.g : (16GB jadi 8GB)
pandai diorg neh.. siap jawab mcm neh lg tau ::
"sapa suruh u tak beli semalam~?"
(seksi sungguh ayat die pakai..haha!!)

apa lg~ saya pon gunalah  
hikmat terulung!!
saya p 1 kedai neh..
konon2 tanya model EOS 1000D (bukan nak beli pon)
 
die pon bagi tau harga~
dengan PANTAS!! dan CERGAS!!
saya jawab ::
"MAHAL!!"

trus die tanya ::
"brapa lu mau??" <~ mestilah nk percumakan!! haha!!
(soklan cepuk muka neh~!! jgn lepaskan peluang~)

saya pon buat2 jual MAHAL!! haha!!
lalu trus tukar ke SASARAN kamera yg saya nak~ (:

"  saya :: "Model 'ni' boleh berapa??"
org kedai :: tik..tik..tik.. <~ bunyi tekan kalkulator
saya :: haish!! saya mau harga neh. RM xxx.xx
org kedai :: (wat muka kerut2..tekan2 kalkulator) oklah~ bolehlah~
saya :: ok! deal !!
(harga jauh lebih murah banding dari kedai2 lain pada hari pembelian)"

lalu..print resit~ isi warranty~bayar~pulang ke rumah~
moral of the story ::
- nak beli barang..kena pandai2 deal.
- lagak kena ada.
- jangan sampai kena kelentong..cepat2 cari akal!

lastly ::
neh la kamera yg saya beli ~ (:

 
IXUS 130

nak tau spec. dia klik ~> sini <~

dapat apa??
- ofcoz kamera lah kan~
- barang² dalam kotak (bateri, kabel², dll)
- SANDISK 8GB SDHC
- mini tripod
- sarung kamera
- pelindung skrin

harga ::
RM770.00 
Tunai ~

0 tindakbalas kimia:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top