Oct 15, 2010

:: Ada Duit, Hari² Raya ::


harini dah hari jummat..
esok sabtu half-day..
ahad holiday~
semalam khamis saya tak berapa sehat..
tp,saya off-day hari selasa..
hehe!!
tak berapa sehat..kepala pening2 lalat~ (: sakit gg!!
sakit gigi neh antara sakit paling menusuk kalbu di dunia tau~

bkn pasal gg saya nk share..
nk cerita pasal..apa saya wat time off-day tuh~

pagi2~guling2 kt katil lg..layan~
(ini bukan saya ;p)

dah dekat lunch tuh..barulah terhegeh-hegeh nk p mandi!
(nyaman~ (: senyum lebor~~)

perut pon da lapaq~gg saket! takde selera!
so..hidupkan engin moto.. nk kuar umah p jumpa doktor gg.

p la jln2 kt pekan rawang tuh..cuaca panas terik!!
klinik 1st :: org ramai Q
klinik 2nd :: nk tampal sampai rm150!!?? WHAT!?
klinik 3rd :: Klinik Dr.Ahmad kt sinilah gg saya dikerjakan. (:

bayor kt doktor tu RM90 hengget~

dah p klinik~
tiba2 teringat yg minyak engin tak tukar lg..
so..trus ke kedai moto (:
bayar kt toke auto speed motor rm22 hengget.

sambil tggu siap tu..duk la tenung2 moto tu..
dalan ati berkata
" PERGH!! kotor giler~ ;p "
lalu bwak p basuh la..

da siap basuh, huluq kt dia rm4 hengget
mmg bersih n berkilat la.. (:

1hari ja..dah belanja rm90+rm22+rm4 = rm116
tak p kije..tolak lagi (annual da abis kt raya ;p)
duit masuk~?? ): duit kuar~?? (:


p/s :: jk wang bkn masalah....hati senang..mula la mcm2 nk buat..
Bayar..Bayar..Bayar..
Senyum~~
rasanya tiap tahun p Holiday.
da puas dlm negara~
p lyn luar negara plk. (:

TAPI kena beringat juga..
PERLU BERJIMAT
dan
PERLU ADA SIMPANAN
dan / atau
PELABURAN


Sekian, terima kasih.

0 tindakbalas kimia:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top